Domestic Noise / Quad
Domestic Noise / Quad
Páros előadás - Egyet fizet, kettőt kap!
Zene, hangok, zajok, látvány, mozgás, akció és történetek... monológ, dialóg, szöveg nélkül. Ráadásul 2 előadás 1 este. Tessék? Ez a két előadás nemcsak azért működik párban, mert mindkettő a hang narratív szerepét vizsgálva épít dramaturgiát. Közös vonásuk a bátorság, az érzékeny humor és a rendhagyó színházi gondolkodásmód. Mindkét előadást a magyar színházi élet prominens alkotóiból álló csapat hozta létre: színészek, tervezők és műszaki szakemberek. Így a Domestic Noise és a Quad, egy csapat két munkájaként, kreativitásuk és energiájuk közös bemutatkozása egy estén.
Kálmán Eszter: Domestic Noise
A Domestic Noise egy szórakoztató kísérleti, hangokon alapuló színházi előadás, amelyet egy házaspár alkotott és ad elő. Hétköznapi pillanatokon és életre szóló döntéseken át mesélnek a kapcsolatukról, kizárólag zajok és hangok segítségével, amelyeket háztartási tárgyakkal hoznak létre a színpadon. Hangokkal tárják a közönség elé a lent és fent pillanatait, a konfliktusokat és a harmóniát, a közös gyászt és örömöt. A hangokon keresztül izgalmas asszociációk jönnek létre, amelyek elrepítik a nézőt saját életének hasonló pillanataiba, emlékeibe, vagy éppen abba a jövőbe, amit elképzel magának. Érzékeny és szellemes előadás, amely nemcsak arra invitál minket, hogy a halláson keresztül lássunk, de a hangok által keltett érzelmeket is játékba hozza.
Kálmán Eszter díszlet- és jelmeztervező gyakran kísérletezik saját előadásaiban a színház különböző alkotóelemeiben rejlő lehetőségekkel. Ebben az előadásban a hang, a zaj, a zörej került fókuszba. Színész-zeneszerző férjével, Friedenthal Zoltánnal közösen, pusztán hangok segítségével mesélnek a mindennapjaikról. Nemcsak a non-verbális történetmesélés kísérlete ez, hanem egy intim, személyes és egyben szórakoztató színházi előadás.
Matkó Tamás: Quad
Samuel Beckett Quad című darabjából inspirálódva, ez az előadás szintén a hanggal foglalkozik - de másképp. A Quad szinte fizikai színházi előadás, amely a hangot mint a mozgás vagy cselekvés közvetlen következményét vizsgálja. Az erős képekből építkező, fanyar humorú előadásban a nézők két fejnélküli figurát kísérnek végig, akik úgy próbálnak megfőzni egy vacsorát, hogy semmit sem látnak. A hallás, a hang fontossága felértékelődik a látás képessége nélkül, így a nézők egyszersmind fül-és szemtanúi lehetnek a létezés abszurditásának.
Matkó Tamás zenész, színházi zeneszerző. Leginkább az élő hangok színpadi alkalmazása érdekli. A két fejnélküli figura mozgása, ritmusa és a konyhai eszközök hangjai együttesen hozzák létre az előadás hangkulisszáját, becketti humorral fűszerezve.
Budapest Főváros Önkormányzata, Emberi Erőforrások Minisztériuma, FÜGE Egyesület, STAFÉTA