Komolyan röhejes vagyok
Reisz Gábor novellái Reisz Gábor rendezésében. A rendező első találkozása a Proton Színházzal és úgy általában a színházzal. Mindennapok apró történetei és azok hatása életünkre, avagy a lényeg a részletekben rejlik.
"Világlátása eddig csak a mozivásznon jelent meg, egészen idén nyárig, amikor a Proton Színházban novelláiból készült rendezése; a Komolyan röhejes vagyok ízig-vérig Reisz Gábor, de mi tagadás, talán eddigi legjobb munkája." (Rosznáky Varga Emma - ART7)
"Noha a szó szoros értelmében színpad nincs, Reisznek érezhetően van színpadi érzéke. Tökéletesen irányítja és tereli el a nézői figyelmet, jól keveri a dramaturgiai arányokat, pihenőket is ad, nem kell kapkodni a fejünket, de egy percig sem unatkozunk." (Molnár Zsófia - Élet és Irodalom)
"Kidolgozott, kellőképpen széttöredezett és jó helyen jókor újra felbukkanó a tulajdonképpeni főmotívum, Horváth Márton esete az ellopott kerékpárral. Friedenthal Zoltánnak Horváth szerepében van módja és viszonylag elég ideje, hogy aprólékos műgonddal építse fel a karakterét, és ezt választékos eszközökkel meg is teszi." (Kutszegi Csaba - KútszéliStílus.hu)
"Lazán összefüggő jeleneteket látunk, amelyeket a kocsmai helyszín köt össze. Az alkotók nem változtattak semmit a kávézón, így úgy érezheti a néző, hogy nem is előadást néz, csak megfigyeli a körülötte zajló éjszakai élet jól ismert mozzanatait. A részeg filozofálgatásokat, lelkizéseket, az alkohol mámorában megvilágosodó szónokokat, a párkeresésre irányuló kétségbeesett próbálkozásokat. (...) Reisz eddigi filmjeiben (VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan, Rossz versek) is találkoztunk már hasonló éjszakai jelenetekkel, amikor egyszerre emeli ki a háttérzaj zavaró jelenlétét és hangosítja fel egy-egy szereplő belső gondolatait. Látjuk a társas magány kilátástalanságát, a végtelennek tűnő péntek esték ürességét, a kapcsolódási kísérletek fásultságát." (Sándor Panka - Magyar Narancs)
Trafó Kortárs Művészetek Háza, Budapest
Számlázz.hu, Tranzit Art Café, Zoom Casting